ابزارآلات ساختمانی اپکس تولز را بهتر بشناسید!

Appex-Tools-construction-tools-min

ابزارآلات ساختمانی اپکس تولز را بهتر بشناسید

همانطور که می‌دانید تمام پروژه‌های ساختمانی به وجود ابزارآلات ساختمانی نیازمند هستند. در واقع انواع ابزارآلات ساختمانی جهت سنگ تراشی، آجر کاری، گچ کاری و … در هر ساختمانی نیز به کار گرفته می‌شوند که در این مقاله قصد داریم به ابزار آلات ساختمانی اپکس تولز بپردازیم، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

علت شناخت ابزار آلات ساختمانی چیست؟

به طور کل شناخت کاربرد ابزارهای ساختمانی و همچنین نحوه عملکرد آن‌ها موجب می‌شود که شما به سادگی تصمیم بگیرید که از کدام ابزار برای چه عملکردی استفاده نمایید. البته این کار سبب می‌شود که در هنگام تقسیم‌بندی کار و یا جذب نیرو متوجه شوید که هر فردی در چه کاری مهارت و توانایی زیادی دارند.

به همین علت شناخت ابزار آلات ساختمانی مهم است و ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم در پروژه ساختمانی خود از ابزارآلات ساختمانی اپکس تولز استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در صورت عدم شناخت ابزارآلات ساختمانی نمی‌توانید از آن‌ها به طرز صحیحی استفاده کنید و درنتیجه ممکن است به خود یا ابزارها آسیب برسانید.

انواع ابزارآلات ساختمانی اپکس تولز

در متن زیر به مهم‌ترین ابزارآلات ساختمانی و کاربردهایشان اشاره می‌کنیم که بایستی از آن‌ها در پروژه‌های خود استفاده نمایید:

بالستر: بالستر ابزاری است که بسیار شبیه به اسکنه می‌باشد که از آن برای برش دقیق آجر استفاده می‌کنند.

چکش مخصوص آجر: از این ابزار برای قرار دادن آجرها در یک ردیف استفاده می‌نمایند.

ماله بنایی: لازم است بدانید که وسیله‌ای مستطیلی بوده که از دو بخش تیغه و دسته تشکیل شده است و از آن برای مسطح نمودن سطوح مختلف، برداشتن و یا شکل‌دهی مصالح ساختمانی و همچنین مخلوط کردن نیز استفاده می‌شود.

میله T: این میله از جنس چوب و شکل T می‌باشد که از آن برای اندازه‌گیری عمق حفره در طول، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت این میله‌ها نیز می‌توانند حفره‌های کنده شده را به درستی و دقیق اندازه بگیرند که به طور معمول حداقل 3 مورد از این میله‌ها بایستی در یک پروژه ساختمانی وجود داشته باشد.

دستگاه برش ناهمواری: دستگاهی می‌باشد که توسط آن می‌توان برش‌های ناهموار در سطح‌های مختلفی مانند بتون ایجاد کرد که به این دستگاه اسکرید می‌گویند.

دستگاه فرز: وسیله‌ای است که به طور معمول در کارهای سنگ تراشی از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید توسط برق این دستگاه را روشن کنید و به راحتی آن را برای برش سنگ‌ها به کار بگیرید. همچنین در نظر داشته باشید که تعمیر و نگهداری درست از این دستگاه موجب افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌های لازم می‌شود.

تراز دستی: تراز دستی وسیله‌ای است که توسط یک لوله در وسط خود از مایعی سبز یا زرد رنگ پر می‌شود و می‌تواند به مهندسان و همچنین پیمانکاران کمک کند تا یک سطح تراز ایجاد نمایند. البته بهتر است بدانید زمانی که یک سطح به درستی تراز می‌شود، در وسط لوله حباب مشخص خواهد شد.

زنجیر و میخ لوئیس: این دو ابزار متفاوت هستند که جهت بلند کردن سنگ‌های سنگین مخصوصا در مقوله‌ی سنگ تراش استفاده می‌شوند.

الک: از قدیمی‌ترین ابزارآلات ساختمانی می‌باشد که در حوزه ساختمانی کاربردهای زیادی دارد. در نظر داشته باشید که توسط الک می‌توانید اقدام به دانه‌بندی درست و اصولی انواع سنگ دانه شن و ماسه نمایید. توجه داشته باشید که الک‌ها در شکل‌ها و انواع متفاوتی ساخته و تولید می‌شوند؛ بنابراین بر اساس نیاز خود مورد مناسب را خریداری کنید.

شناور: بهتر است بدانید که شناورها جنسشان چوب است و برای صاف کردن سطح‌های بتونی از آن استفاده می‌شود که در بخش بالای این ابزار دستگیره آن و در بخش پایینی آن یک سطح صاف چوبی وجود دارد.

کلنگ: همانطور که می‌دانید از کلنگ برای حفاری و همچنین خاک‌برداری با حجم کم استفاده می‌شود که T شکل بوده و دارای یک دسته چوبی بلند و یک سری فلزی دو طرفه تیز می‌باشد که یک طرف سری آن برای خرد کردن و سر دیگر آن برای حفاری به کار گرفته می‌شود.

فرغون: از فرغون برای جابه‌جایی ملات، خاک، شن و همچنین نخاله‌های ساختمانی استفاده می‌شود و این ابزار ساختمانی پرکاربرد دارای دو دسته، بخش مخزن و یک چرخ می‌باشد که با آن به سادگی می‌توان از مسیرهای پر پیچ و خم مصالح را جابه‌جا کرد.

کمچه: کمچه پرکاربردترین ابزار است که به طور معمول از یک دسته چوبی و تیغه فلزی تشکیل شده است که شما می‌توانید از آن برای پخش نمودن و یکنواخت کردن انواع ملات استفاده نمایید. البته بهتر است بدانید که کاربرد کمچه به این مواردی که بیان شد ختم نمی‌شود، بلکه از کمچه برای پاشیدن ماله بر روی سطح‌های کار هم می‌توان استفاده نمود.

اسکنه یا قلم درز: عمدتا اسکنه در کارهای چوبی به کار گرفته می‌شود و این ابزار قادر است سطوح بتونی و سطوح سخت را صاف کند.

دریل چکشی_ مته: مته یا دریل جهت ایجاد سوراخ در دیوار، قطعات سنگی و همچنین در قاب‌های پنجره به کار گرفته می‌شود.

مخلوط‌کن بتون: این ابزار در حقیقت ماشینی می‌باشد که برای ترکیب نمودن موادی مانند آب، دانه‌های ریز و درشت، سیمان برای تهیه بتون و مخلوط نمودن کامل به کار می‌رود.

کاردک: کاردک نیز یکی از ابزارهای پرکاربرد گچ کاری می‌باشد که برای صاف کردن آب و گچ به کار گرفته می‎شود. در نظر داشته باشید که جنس کاردک نازک است و روی یک دسته چوبی قرار گرفته است. همچنین در برخی از مدل‌های آن دسته‌ای برای اهرم کردن تعبیه نشده است.

پتک: بهتر است اطلاع داشته باشید که خرد کردن بتن و سنگ بدون وجود پتک کار سخت و دشواری است. بخش سری پتک بسیار سنگین می‌باشد که توسط آن می‌توان ضربه‌های محکمی را به سطح‌های سخت وارد کرد که در مرحله تخریب به کار گرفته می‌شود.

بیل: بدون بیل امکان ندارد که خاک و نخاله‌های ساختمانی را جابه‌جا کرد. بیل نیز از یک بخش فلزی و دسته چوبی تشکیل شده است که در مرحله حفاری و همچنین تخریب ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متر لیزری: توجه داشته باشید که امروزه دیگر از مترهای دستی در پروژه ساختمانی استفاده نمی‌شود. در واقع امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی متر لیزری را به کار می‌گیرند. البته مترهای لیزری می‌توانند با یک اندازه‌گیری دقیق به شما در محاسبات سریع کمک کنند.

لیسه: این ابزار برای ماله‌کشی موادی مانند گچ و یا پاک کردن سطح‌ها به کار گرفته می‌شود.

انبر دست: در صنایع ساختمان‌سازی می‌توان از انبر دست برای خم کردن وسایل و یا باز و بسته کردن پیچ‌ها استفاده کرد. همچنین توجه داشته باشید که می‌توانید جهت بیرون کشیدن میخ و یا قطعه‌های دیگر از داخل دیوار، از انبر دست استفاده نمایید.

استانبولی: ظرفی فلزی است که به منظور مخلوط کردن ملات گچ و سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رامر: رامر زمین نیز از دیگر ابزارآلات ساختمانی است که برای هموارسازی سطح بعد از حفاری استفاده می‌شود.

کاشی بر: با به کارگیری از کاشی بر می‌توان کاشی‌ها را در ابعاد دلخواه و با دقت بالایی برش زد.
اینورتر جوشکاری: یک دستگاه بسیار قدرتی است که می‌تواند جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل نماید. به طور معمول فرکانس و ولتاژ خروجی اینورتر قابل تغییر می‌باشد.

شیارزن: جهت ایجاد شکاف یا شیار بر روی دیوار و بقیه سطح‌ها استفاده می‌شود.

ویبراتور بتن: از این ابزار برای ایجاد ارتعاش، خارج نمودن و استخراج حباب هوا از مکان‌هایی استفاده می‌کنند که بتن ریزی شده باشد.
اره دیسکی یا گردبر: ابزار دیگری که کاربرد زیادی دارد، اره دیسکی است که برای برش‌هایی با دقت بسیار بالا بروی چوب، فلز، پلاستیک استفاده می‎شود.
و …

انواع ابزار و تجهیزات ساختمانی برای ایمنی افراد

در متن زیر به ابزار و تجهیزات ایمنی افراد به صورت تیتروار می‎‌پردازیم:
• عینک ایمنی
• کلاه ایمنی
• لباس کار
• دستکش کار
• کفش ایمنی
• کمربند ایمنی
• طناب ایمنی
• ماسک حفاظتی
• شیلد
• رسیپراتور
• گوشی‌های ایمنی
• و …

کدام ابزارآلات ساختمانی اپکس تولز هشداردهنده کارگاه هستند؟

1. علائم هشدار دهنده

2. آژیر هشدار دهنده

3. برچسب‌های شبرنگ

4. چراغ‌های هشدار دهنده

خرید اینترنتی ابزار آلات ساختمانی

برای خرید ابزار آلات ساختمانی اپکس تولز می‌توانید به قسمت محصول سایت اپکس تولز مراجعه فرمایید و ابزارآلاتی که می‌خواهید را به راحتی سفارش دهید و آن را در درب منزل تحویل بگیرید. در نظر داشته باشید که فروشگاه ابزار اپکس تولز بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با ابزارآلات ساختمانی اپکس تولز آشنا کنیم. همانطور که متوجه شدید منابع و تجهیزات زیادی در ساخت یک ساختمان استفاده می‌شود که با توجه به نوع ویژگی و عملکردشان در موارد مختلفی به کار می‌روند. در واقع این ابزارآلات شامل ابزارهای برقی، شارژی، دستی و … می‌باشند.

شما می‌توانید بعد از تهیه یک لیست کامل از وسایل مورد نیاز پروژه خود به قسمت محصول فروشگاه ابزار اپکس تولز مراجعه کنید و همچنین برای اطلاع از قیمت ابزار برقی، قیمت ابزار مکانیکی، قیمت جعبه ابزار و ابزار تعویض روغنی از طریق همین سایت اقدام فرمایید.

 

APPEX model 4050 inflatable boxing
/5
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
تومان
Set of 21 pieces of 3/4 APPEX box wrench model 1521
/5
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
تومان
Magnetic level 10 cm APPEX model 2110
/5
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
تومان
APPEX-canvas-bag,-size-50x30-min
/5
جهت استعلام قیمت تماس بگیرید.
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *